GRUPA: MARE 

DATA: 28.01.2022

TEMA ACTIVITĂŢII: Vizită Biblioteca 

LOCAŢIA: Biblioteca Astra, Sibiu

Strada George Barițiu nr 5

MIJLOC DE REALIZARE: activitate extracurriculară

PARTICIPANȚI:

  • copiii grupei mari B/licurici
  • părinții copiilor
  • educatoarele grupei
  • bibliotecara de pe secția copii

SCOP:  Valorizarea abilităților de comunicare prin încurajarea lecturii.

 

DOMENII DE DEZVOLTARE

 

  • DEZVOLTAREA FIZICA,  A SANATATII SI IGIENEI PERSONALE

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Motricitate grosiera si motricitate fina,in contexte concrete de viata familiar
  2. Conduita senzorio-motorie pentru orientarea miscarii

Comportamente:

  1. Isi coordoneaza muschii in desfasurarea unor activitati diversificate, specifice varstei
  1.   Utilizeaza mainile si degetele pentru realizarea de activitati variate

2.1.  Utilizeaza simturile (vazul, auzul, simtul tactil, mirosuletc) in interactiunea cu mediul apropiat

2.2. Se orienteaza in spatiu .

 

  • DEZVOLTAREA SOCIO-EMOTIONALA

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Interactioneaza cu adultii si cu copiii de varste apropiate
  2. Comportamente prosociale, de acceptare si de respectare a diversitatii

4.Autocontrol si expresivitate emotionala

 

Comportamente:

  1. Manifesta incredere in adultii cunoscuti prin exersarea interactiunii cu acestia
  2. Demonstreaza abilitati de solicitare si de primire a ajutorului in situatii problematice specifice
  3. Initiaza, participa la interactiuni pozitive cu copiii de varsta apropiata

2.5. Demonstreaza acceptare si intelegere fata de celelalte persoane din mediul apropiat

2.2. Isi insuseste si respecta reguli, intelege efectele acestora in planul relatiilor sociale, in context familiare

2.3. Exerseaza, cu sprijin, asumarea unor responsabilitati specifice varstei, in contexte variate

4.1. Recunoaste si exprima emotii de baza , texte literare, etc.

 

  • CAPACITATI SI ATITUDINI IN INVATARE

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Curiozitate, interes si initiativa in invatare
  2. Finalizarea sarcinilor si a actiunilor (persistenta in activitati)
  3. Activare si manifestare a potentialului creativ

Comportamente:

1.1. Manifesta curiozitate si interes pentru experimentarea si invatarea in situatii noi

1.2. Initiaza activitati de invatare si interactiuni cu copiii sau cu adultii din mediul apropiat

2.1. Realizeaza sarcinile de lucru cu consecventa

2.2. Integreaza ajutorul primit, pentru realizarea sarcinilor de lucru la care intampina dificultati

3.1. Manifesta creativitate in activitati diverse

3.2. Demonstreaza creativitate prin activitati de conversatii si povestiri creative

 

  • DEZVOLTAREA LIMBAJULUI, A COMUNICARII SI A PREMISELOR CITIRII SI SCRIERII

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Mesaje orale in diverse situatii de comunicare
  2. Premise ale citirii si scrierii, in contexte de comunicare cunoscute

 

Comportamente:

2.1. Demonstreaza capacitate de comunicare clara a unor idei, nevoi, curiozitati, actiuni, emotii proprii (comunicare expresiva)

2.2. Respecta regulile de exprimare corecta, in diferite contexte de comunicare

3.1. Participa la experiente de lucru cu cartea, pentru cunoasterea si aprecierea cartii

3.4. Asimileaza unele elemente ale scrisului si foloseste diferite modalitati de comunicare grafica si orala pentru transmiterea unui mesaj

 

  • DEZVOLTAREA COGNITIVA SI CUNOASTEREA LUMII

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Caracteristici structural si functionale ale lumii inconjuratoare

 

Comportamente:

 

3.1. Evidentiaza caracteristicile unor obiectel ocalizate in spatial inconjurator

 

OBIECTIVE: 

  • să respecte normele de comportare civilizată pe parcursul deplasării
  • să participe cu interes la activitate
  • să observe o bibliotecă
  • să răsfoiască cu grijă cărțile alese de pe raft
  • să creeze propria poveste
  • să participe cu plăcere  și interes la activitate

 

DESFĂȘURARE:

  1. Deplasarea până la bibliotecă cu mașina personală a părinților. Timp prestabilit fiind ora 17:30
  2. Vizitarea bibliotecii, a cărților
  3. Ascultarea poveștii cărtilor, creearea propriei povesti
  4. Răsfoirea de cărți pe un subiect care e interest copilul
  5. Deplasarea acasă

 

DIRECTOR: Prof. GÂNDILĂ MARIA       

Prof. înv. Preșcolare: Petcu Mădălina – Bratu Delia