GRUPA: MARE
DATA: 28.01.2022
TEMA ACTIVITĂŢII: Vizită Biblioteca
LOCAŢIA: Biblioteca Astra, Sibiu
Strada George Barițiu nr 5
MIJLOC DE REALIZARE: activitate extracurriculară
PARTICIPANȚI:
- copiii grupei mari B/licurici
- părinții copiilor
- educatoarele grupei
- bibliotecara de pe secția copii
SCOP: Valorizarea abilităților de comunicare prin încurajarea lecturii.
DOMENII DE DEZVOLTARE
- DEZVOLTAREA FIZICA, A SANATATII SI IGIENEI PERSONALE
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Motricitate grosiera si motricitate fina,in contexte concrete de viata familiar
- Conduita senzorio-motorie pentru orientarea miscarii
Comportamente:
- Isi coordoneaza muschii in desfasurarea unor activitati diversificate, specifice varstei
- Utilizeaza mainile si degetele pentru realizarea de activitati variate
2.1. Utilizeaza simturile (vazul, auzul, simtul tactil, mirosuletc) in interactiunea cu mediul apropiat
2.2. Se orienteaza in spatiu .
- DEZVOLTAREA SOCIO-EMOTIONALA
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Interactioneaza cu adultii si cu copiii de varste apropiate
- Comportamente prosociale, de acceptare si de respectare a diversitatii
4.Autocontrol si expresivitate emotionala
Comportamente:
- Manifesta incredere in adultii cunoscuti prin exersarea interactiunii cu acestia
- Demonstreaza abilitati de solicitare si de primire a ajutorului in situatii problematice specifice
- Initiaza, participa la interactiuni pozitive cu copiii de varsta apropiata
2.5. Demonstreaza acceptare si intelegere fata de celelalte persoane din mediul apropiat
2.2. Isi insuseste si respecta reguli, intelege efectele acestora in planul relatiilor sociale, in context familiare
2.3. Exerseaza, cu sprijin, asumarea unor responsabilitati specifice varstei, in contexte variate
4.1. Recunoaste si exprima emotii de baza , texte literare, etc.
- CAPACITATI SI ATITUDINI IN INVATARE
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Curiozitate, interes si initiativa in invatare
- Finalizarea sarcinilor si a actiunilor (persistenta in activitati)
- Activare si manifestare a potentialului creativ
Comportamente:
1.1. Manifesta curiozitate si interes pentru experimentarea si invatarea in situatii noi
1.2. Initiaza activitati de invatare si interactiuni cu copiii sau cu adultii din mediul apropiat
2.1. Realizeaza sarcinile de lucru cu consecventa
2.2. Integreaza ajutorul primit, pentru realizarea sarcinilor de lucru la care intampina dificultati
3.1. Manifesta creativitate in activitati diverse
3.2. Demonstreaza creativitate prin activitati de conversatii si povestiri creative
- DEZVOLTAREA LIMBAJULUI, A COMUNICARII SI A PREMISELOR CITIRII SI SCRIERII
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Mesaje orale in diverse situatii de comunicare
- Premise ale citirii si scrierii, in contexte de comunicare cunoscute
Comportamente:
2.1. Demonstreaza capacitate de comunicare clara a unor idei, nevoi, curiozitati, actiuni, emotii proprii (comunicare expresiva)
2.2. Respecta regulile de exprimare corecta, in diferite contexte de comunicare
3.1. Participa la experiente de lucru cu cartea, pentru cunoasterea si aprecierea cartii
3.4. Asimileaza unele elemente ale scrisului si foloseste diferite modalitati de comunicare grafica si orala pentru transmiterea unui mesaj
- DEZVOLTAREA COGNITIVA SI CUNOASTEREA LUMII
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Caracteristici structural si functionale ale lumii inconjuratoare
Comportamente:
3.1. Evidentiaza caracteristicile unor obiectel ocalizate in spatial inconjurator
OBIECTIVE:
- să respecte normele de comportare civilizată pe parcursul deplasării
- să participe cu interes la activitate
- să observe o bibliotecă
- să răsfoiască cu grijă cărțile alese de pe raft
- să creeze propria poveste
- să participe cu plăcere și interes la activitate
DESFĂȘURARE:
- Deplasarea până la bibliotecă cu mașina personală a părinților. Timp prestabilit fiind ora 17:30
- Vizitarea bibliotecii, a cărților
- Ascultarea poveștii cărtilor, creearea propriei povesti
- Răsfoirea de cărți pe un subiect care e interest copilul
- Deplasarea acasă
DIRECTOR: Prof. GÂNDILĂ MARIA
Prof. înv. Preșcolare: Petcu Mădălina – Bratu Delia